HRS, transport: miejski, lotniczy i morski
Wodorowa mobilność rozwija się dziś równocześnie na poziomie miejskim i regionalnym — a kluczowe decyzje samorządów dotyczące budowy stacji H₂ wpływają na cały ekosystem transportu zeroemisyjnego. Podczas H2POLAND i EnergyON Summit pokażemy, jak tworzyć efektywne modele biznesowe dla flot miejskich oraz jak włączyć lokalne inwestycje w szerszą infrastrukturę AFIR i TEN-T, wspierając transport ciężki i międzyaglomeracyjny.
Panel 1: Modele biznesowe miejskich stacji H₂
Panel prezentuje cztery różne podejścia polskich miast do budowy i eksploatacji stacji wodorowych — od pełnego outsourcingu, przez samodzielną infrastrukturę, po hybrydowe modele zakupu wodoru z rynku. Pokazane zostaną, jak różne strategie wpływają na koszty, niezależność energetyczną, ryzyka operacyjne oraz rozwój zeroemisyjnej floty miejskiej. Uczestnicy zobaczą, które modele są najbardziej efektywne przy małej, średniej i dużej skali floty oraz jak podejmować decyzje inwestycyjne oparte na realnych potrzebach samorządu.
Panel 2: Jak połączyć rozwój miejskich stacji z transportem regionalnym i międzyaglomeracyjnym?
Transport dalekobieżny, AFIR i TEN-T: sieć H₂ dla ciężkiego transportu i mobilności międzyregionalnej
Panel pokazuje, jak lokalne inwestycje w stacje wodorowe mogą stać się elementem europejskiej infrastruktury dla transportu ciężkiego i dalekobieżnego. Omówiony zostanie wpływ unijnych regulacji AFIR i TEN-T, które wymagają budowy stacji H₂ co 200 km wzdłuż głównych korytarzy transportowych oraz w największych węzłach miejskich. Uczestnicy dowiedzą się, jak samorządy mogą przygotować swoje stacje na obsługę nie tylko autobusów i pojazdów komunalnych, ale także logistyki regionalnej, transportu ciężkiego i międzyaglomeracyjnego — tworząc lokalne centra mobilności wodorowej i zwiększając opłacalność inwestycji.
